پیش نیازهای یک کمپین بازاریابی آنلاین
پیش نیازهای یک کمپین بازاریابی آنلاین
تخصصی شدن تبلیغات بازاریابی آنلاین و مزایای فراوانی که این نوع تبلیغات نسبت به تبلیغات سنتی دارد موجب گرایش شرکتها به مباحث دیجیتال مارکتینگ شده و حضور با برنامه در شبکههای اجتماعی و داشتن پلن بازاریابی اینترنتی برای هر مجموعه به منظور آماده سازی پیشنیازهای یک کمپین بازایابی آنلاین امری واجب است.
برای هر مدیر و مشاور دیجیتال مارکتینگ ضروریست با تهیه پلن مارکتینگ برای تحقق اهداف کمپینهای دیجیتال مارکتینگ مجموعه خود تلاش کند و در این راستا رعایت نکات زیر الزامیست:
- بررسی دقیق وضعیت کنونی
- بررسی دقیق رقبا
- بررسی دقیق مخاطبین و پرسونا
- بودجه
- امکانات و محدودیت ها
- اهداف کوتاه مدت و بلندمدت
- گسترش ارتباطات B2B
چگونه یک کمپین تبلیغاتی آنلاین اجرا کنیم؟
برای راه اندازی و مدیریت کمپین تبلیغاتی باید یکی از اهداف برندینگ یا جذب مخاطب و یا سرنخ یا افزایش فروش را مدنظر داشته باشیم. در مرحله بعد با استفاده از هدف مشخص شده برنامه زمانی و بودجه بندی شفافی ثبت میکنیم.
ایمیل مارکتینگ، سوشال مدیا، تبلیغات بنری سایتهای مرتبط و…. تنها یکی از ابزار ما هستند و بررسی چک لیست سئو، مدیریت شبکه های اجتماعی، مطالعه کمپینهای موفق بازاریابی در گذشته از دیگر مراحل پلن و استراتژی کمپینهای دیجیتال مارکتینگ میباشند.
بدون شک اجرای کمپین در ابعاد کوچک و بصورت تست کمک بزرگی برای شروع صحیح و پرقدرت به شما میکند و نظارت دقیق براساس معیارهای مشخص برروی کمپین باعث افزایش بازدهی و کمپین دیجیتال مارکتینگ شما خواهد شد.
تسلط بر اصول دیجیتال مارکتینگ جزو موارد حیاتی برای حضور در بازار رقابتی امروز است و یک مشاور و کارشناس دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) با احاطه بر این موارد می تواند موفقیت فرآیندهای تبلیغات آنلاین مجموعه را تضمین کند.