ثبت نام

امکان عضویت غیر فعال است

چگونه در اکسپلور اینستاگرام محبوب شویم

n00229447-b

چگونه در اکسپلور اینستاگرام محبوب شویم

چگونه در اکسپلور اینستاگرام محبوب شویم

با سلام خدمت همراهان عزیز سایت پی سی کوئست ، همانطور که میدانید پلتفرم اینستاگرام از قابلت جذابی به نام اکسپلور برخوردار است ، و شما با رعایت یک سری نکات به راحتی می توانید پست های خود را در اکسپلور قرار بدهید ، ولی با رعایت چه نکاتی ؟ ما در آموزش امروز میخواهیم راهای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام را  مورد بررسی قرار دهیم.

لطفا تا پایان این آموزش همراهمان باشید .

اکسپلور اینستاگرام چیست ؟

 

چگونه در اکسپلور اینستاگرام محبوب شویم

 

اکسپلور اینستاگرام چیست ؟ اکسپلور اینستاگرام صفحه ای است که پست هایی از صفحات سراسر دنیای اینستاگرام با هر موضوعی را برای شما به نمایش در خواهد اورد ، ممکن است در بعضی از مواقع برایتان سوال پیش بیاید که این پست ها ، کلیپ ها ، عکس ها بر چه اساس و چه معیاری برای ما به نمایش در میایند ، اشتباه نکنید نمایش این پست ها فقط به علایق فالویینگ های شما بستگی ندارد ، این پست ها بر اساس فعالیت های قبلی شما انتخاب میشوند و از الگوریتم هایی که برای دنبال کردن فعالیت شما در اینستاگرام تعبیه شده است پیروی می کند ، البته این الگوریتم فعالیت فالوور های شما را هم زیر نظر دارد و بر اساس فعالیت دوستان شما پست های اسکپلور را برای شما سفارشی میکند ، الگوریتم اکسپلور اینستاگرام علاوه بر فعالیت گذشته کاربران خود از تشخیص موقعیت مکانی هم استفاده میکند و استوری ها و پست هایی که در محدوده ی جغرافیایی شما قرار دارن را برای شما انتخاب و به نمایش در می آورند ، پس همانگونه  که گفته شد الگوریتم انتخاب متحوا در اکسپلور اینستاگرام بدین گونه است :

  • پست‌ های اکسپلور بر اساس پست هایی برای شما انتخاب میشوند که قبلا با آن‌ها درگیر بودین .
  • پست‌ های اکسپلور بر اساس محبوبیت آن پست از نظر سایر کاربران برای شما انتخاب می شوند
  • پست‌ های اگسپلور بر اساس محتوای صفحات فالو شده کاربر انتخاب می شوند
  • پست های اکسپلور بر اساس موقعیت مکانی کاربر انتخاب می شوند .

 

اینستاگرام علایق شما را چگونه تشخیص می دهد ؟

خب در واقع وقتی شما برای اولین بار وارد اینستاگرام می شوید ، اینستاگرام هیچ ایده ای در مورد شخصیت و علایق شما ندارد ، اما الگوریتم اینستاگرام به مرور زمان رفتار و علایق شما را بررسی و بر اساس این رفتار ها ، پست ها را برای شما انتخاب  و در  تب اکسپلور برای شما  قرار میدهد .

معیار بررسی رفتار و علایق کاربران اینستاگرام چگونه است ؟

اینستاگرام بر اساس :

  • واژگان سرچ شده به وسیله ی شما
  • بر اساس لایک های شما
  • چه پست هایی را با دیگران به اشتراک میگذارید .
  • چه پست هایی را برای خودتان ذخیره میکنید .
  • چه ویدئو هایی را نگاه میکنید و حتی چه ویدئو هایی را تا اخر نگاه میکنید .
  • چه پست هایی را برای چندمین بار نگاه میکنید .
  • زیر کدام پست ها کامنت میگذارید .
  • چه افرادی را فالو کردین و آن ها چه ویژگی و چه علایقی دارن .
  • افرادی که شما فالو کردین خودشان چه کسانی را فالو کردن .
  • مقایسه هشتگ ها در زیر پست ها .

 

اینستاگرام درمدت زمن بسیار کوتاهی با جمع بندی این موارد ، در مورد علایق شما اطلاعات کسب میکند . برای اثبات این موضوع کافیه به پایین پست های موجود در اکسپلور اینستاگرام دقت کنید :

  • Based on posts you have shared : این پست بر اساس پست هایی به اشتراک گذاشته ی شما انتخاب شدن .
  • Based on post you saved : این پست بر اساس پست هایی که ذخیره شده شما انتخاب شدن .
  • Based on posts you liked : این پست بر اساس پست های لایک شده ی شما انتخاب شدن .
  • Based on people you follow : این پست بر اساس علایق فالویینگ های شما انتخاب شدن .

 

  • نکته : ممکن است زمانی برسد که دیگر از محتوای اکسپلور اینستاگرام خود لذت نبرید ، اینستاگرام برای همچین مواقعی راه کاری طراحی کرده است ، درواقع الگوریتم اینستاگرام به صورتی عمل می کند که اگر در یک بازه زمانی کوتاه رفتار سرچ شما در اینستاگرام عوض شود ، پست های اکسپلور شما هم به صورت خودکار جای خودشان را بر اساس علایق جدید شما همگام میشود .

 

راه های انتقال پست به اکسپلور اینستاگرام ؟

چگونه در اکسپلور اینستاگرام محبوب شویم

۱ = تبدیل اکانت خصوصی (Private) به اکانت عمومی    (Public)

در ابتدا باید بدانید که پست هایی که در اکانت خصوصی به اشتراک گذاشته می شوند ، در اکسپلور اینستاگرام به نمایش در نخواهند آمد. علتش هم مشخص است چون مالکان اکانت خصوصی انتخاب می کنند ، انتخاب می کنند که پست هایشان را فقط کاربران خاص مشاهده بکنند نه همه ، پس رفتن یک پست از اکانت خصوصی به اکسپلور آن هم در صورتی که مالک اکانت تمایلی به دیده شدن پست خود به وسیله کاربران ناشناس ندارد ، یک کار بیهوده است . پس در قدم اول باید پیج خودتان را از حالت Private  به حالت public  ببرید .

 

۲ = بالا بردن کیفیت پست :

در گذشته شاید الگوریتم اینستاگرام ، ملاک انتقال پست از داخل اکانت به اکسپلور اینستاگرام را تعداد فالوور ، تعداد پست میدانست ولی الگوریتم جدید اینستاگرام که  Engagement نام دارد طوری طراحی شده است که ملاک انتقال پست را محبوبیت پست کیفیت ، نرخ تعامل آن پست به خصوص در چند دقیقه زمان ابتدای انتشارش در نظر میگیرد ، استدلال کارشناسانی که الگوریتم جدید اینستاگرام را طراحی کردن بدین گونه است : اگر پستی از نظر متحوایی و کیفیت خوب باشد  باید کاربران را در زمان اولیه نشر (که طبق تجربه این زمان نزدیک به ۴۰ دقیقه است) جذب خودش کند ، حالا این استدلال چگونه محاسبه میشود ؟ این استدلال بر اساس کامنت گذاشتن ، شیر کردن ، سیو کردن و مراجعه دوباره کاربران به پست مربوطه محاسبه میشود ، این دلایل میزان جذابیت پست مربوطه از نظر کاربران را ثابت می کند که در این میان تعداد کامنت و لایک بیشترین نقش را دارد . حالا لازم است نکاتی را جهت بالا بردن محبوبیت پست  خدمت شما ارائه بدهیم :

  • نکته اول : فالوور های روح (غیر فعال) را از پیج خود حذف کنید
  • نکته دوم : داشتن تعامل با دنبال کنندگان آن هم با جواب دادن به نظراتشان
  • نکته سوم : برای پست خود عنوان یا caption مناسب و انتخاب کنید.
  • نکته چهارم : از هشتگ ها استفاده کنید ، تجربه نشان داده پست های که دارای حداقل یک هشتگ هستن بیشتر مورد استقبال کاربران قرار میگیرند .
  • نکته پنجم : خوش امد گویی به فالوور های جدید : به فالوور های جدید خود خوش امد بگویید ، یا زیر کامنت کسانی که شما را فالو کردن از کامنت هوشمندانه استفاده کنید .
  • نکته ششم : انتشار عکس از چهره : بر روی کاور اکانت خود بهتر است از عکس چهره خودتان استفاده کنید ، تجربه نشان داده است تعامل و ارتباط برقرار کردن انسان ها با هم نوع خودشان بسیار بیشتر از موارد دیگر است ، پس سعی کنید بیشتر از عکس چهره استفاده کنید .
  • نکته هفتم : جواب کاربران را بدهید : سعی کنید جواب کاربران را بدهید ولی از پاسخ های تکراری بپرهیزید سعی کنید خاص باشید به صورت احساسی یا فان و جالب پاسخگوی نظرات کاربران خود باشید .
  • نکته هشتم : از پست های موقتی استفاده کنید : یکی از راهای بالا بردن راهای تعامل صمیمانه تر با کاربران استفاده از استوری است .
  • نکته نهم : لایو گذاشتن : گاهی از طریق لایو با فالوور های خود ارتباط برقرار کنید و خعلی بهتر است از قبل زمان لایو را اطلاع رسانی بکنید .
  • نکته دهم : ایجاد مسابقه : هر ازگاهی با ایجاد مسابقه آنهم با استفاده از هشتگ و منشن با کاربران خود تعامل برقرار کنید .
  • نکته دهم : شما میتوانید نرخ تعامل اکانت خود را از طریق سایت Https://marketing98.com/instgram-analytics محاسبه کنید .

 

۳ = لایک قدرتمند :

یکی از روش های بالا بردن محبوبیت پست لایک قدرتمند است . به چه لایکی لایک قدرتمند می گویند ؟ به لایکی که توسط یک پیج با فالوور بالا صورت می گیرد لایک قدرتمند میگویند ، لایک قدرتمند یکی از روش های مرسوم برای کمک کردن پیج ها به یکدیگر است . شما برای دریافت همچین لایک هایی باید با صاحبان اکانت های فالوور بالا ارتباط و یا تعامل برقرار کنید ..

 

۴ = انتشار پست روزانه در اینستاگرام :

در این رابطه نباید کم کاری و همچنین زیاده روی کرد ، یکی دو تا پست در روز میتواند آیده آل باشد . در نظر داشته باشید فالوور های شما بجز شما ممکن است چندین اکانت دیگر را هم فالو کرده باشن و دوست ندارن هر بار با وارد شدن به اینستاگرام  پست های شما را پشت سر هم اسکرول کنن تا به پست های دیگران برسن ، اما در عوض برای بیشتر دیده شدن می توانید از استوری استفاده کنید ، استفاده از استوری هرچه بیشتر باشد بهتر است .

 

۵ = هشتگ های مرتبط را انتخاب کنید :

یکی از راهایی که اکسپلور اینستاگرام پست ها برای شما انتخاب و به نمایش در میاورد هشتگ است ، زمانی که شما پستی را لایک ، شیر و یا به اشتراک میگذارید اینستاگرام میاد هشتگ موجود در آن پست ها را با هم مقایسه میکند هشتگ هایی که در بین آن پست های مشترک هستن را شناسایی میکند و پست های دیگر را بر اساس هشتگ های مشترک بین پست ها برای شما انتخاب میکند . حال وقتی خودتان هم  تصمیم به ارسال پست به اکسپلور اینستاگرام داشته باشید ، باید از هشتگ استفاده کنید هشتگ یکی از مهمترین راه های انتقال پست به اکسپلور است . فقط هشتگ گذاری کاربردی ، اصول و نکته هایی را در بر دارد :

  • نکته اول : باید از هشتگ هایی استفاده کنید که به پست شما ارتباط داشته باشد . به عنوان مثال اگر پستی که می خواهید به اکسپلوور بفرستید ، فان است باید از هشتگ هایی که به فان نزدیک تر است  مانند #خنده#جالب#خنده دار و غیره  استفاده کنید.
  • نکته دوم : نباید در استفاده از هشتگ زیاده روی کنید چون اینکار بیشتر از سود برایتان ضرر به همراه خواهد داشت . البته درست است که با استفاده زیاد از هشتگ احتمال اینکه سایر کاربران با سرچ این هشتگ ها پست های شما را مشاهده کنند بیشتر می شود ولی این دیدن و شاید لایک شدن احتمالی همینجا به اتمام میرسد و فالویی برای پیجتان به همراه نخواهد داشت.
  • نکته سوم : اینستاگرام به هشتگ های انگلیسی اهمیت بیشتری میدهد پس سعی کنید از هشتگ های انگلیسی مرتبط با موضوع پست خود استفاده کنید .

 

 

 

 

 

 

۶ = تگ کردن برند و صفحات مرتبط به موضوع اکانت خودتان :

شما با تگ کردن برندها و پیج هایی که علایقشان  ، سبک فکری ، سبک کاریشان با پست های شما یکی است میتوانید شانس خود را  برای قرار دادن پست هایتان در اینستاگرام باقی کاربران بیشتر کنید .

 

۷ = کاربران را به تعامل تشویق کنید :

تعامل یعنی چه ؟ به هر گونه فعالیتی که از طرف فالوور های شما در اکانت شما صورت میگیرد تعامل میگویند . به عنوان مثال شما با استفاده از نظر سنجی میتوانید فالووینگ های خود را ترغیب به نظر دادن در زیر پست های خود بکنید . یا سوال بپرسید تا جواب بدهند و از همه مهمتر جواب  سوال و نظرات کاربران را بدهید تا اینستاگرام متوجه بشود که شما کاربران خود را میبینید و برای نظرات و سوال هایشان اهمیت قائل هستین ، یا کامنت تک تک کاربران خود را لایک کنید پس همانطور که متوجه شدین هرچه تعامل بیشتر باشد شانس قرار گرفتن پست های شما در اکسپلور اینستاگرام بیشتر خواهد شد .

 

۸ = زمان بندی پست در اینستاگرام :

اگر چه کیفیت محتوای منتشر شده و همچنین تعامل داشتن  با کاربران بسیار مهم است ،  اما زمان ارسال پست هم بسیار مهم است پس بهتر است با استفاده از ابزار های که اینستاگرام در اکانت تجاری در اختیار شما قرار می دهد از ساعاتی که بیشترین تعداد مخاطب انلاین دارید مطلع و پست های خود را برای ارسال در آن ساعات زمان بندی کنید .

برای مطالعه اموزش اکانت تجاری اینستاگرام کلیک کنید .

 

 

۹ = گذاشتن کاور بر روی پست :

یکی از مهمترین نکات در جذب مخاطبین انتخاب کاور مناسب برای پست میباشد . مهم ترین نکته ای که باعث می شود شما به دیدن یک پست علاقه مند بشید چیست ؟ یکی از نکاتی که باعث میشود شما برای دیدن یک پست ترغیب بشوید دیدن کاور آن پست است ، درواقع کاور یک پست شما را جذب خود میکند نه محتوای پست مربوطه درست است ؟  اگر پستی پیش نمایش یا کاوری نداشته باشد شما پگونه میتوانید اچطور میخواهید متوجه بشین که آیا نگاه کردن به این ویدئو و فیلم صرفا باعث تلف شدن وقتتان میشود یا نه سودی برایتان به همراه خواهد داشت  ؟ پس فک کنم شمام مثل من الان به این باور رسیده باشین که انتخاب کاور برای انتقال پست به اکسپلور اینستاگرام بسیارمهم است .

 

سخن آخر : اکسپلور اینستاگرام  به عنوان یکی از مهم ترین راه ها برای رسیدن به تمام اهداف شما در سطح فضای مجازی محسوب میشود ، شما با استفاده از آموزش امروز میتوانید پست های خودتان را به اکسپلور اینستاگرام هدایت کنید و نتیجه این انتقال را در صفحه شخصی خود مشاهده بکنید .

امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما قرار گرفته باشد .

 

مطالب مشابه اینستاگرام مانند فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام را نیز میتوانید در سایت دنبال کنید.

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط با ما

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!