ثبت نام

امکان عضویت غیر فعال است

بهترین راه های پشتیبان گیری از اطلاعات در کامپیوتر

best-ways-to-back-up-information-on-a-computer (1)

بهترین راه های پشتیبان گیری از اطلاعات در کامپیوتر

بهترین راه های پشتیبان گیری از اطلاعات در کامپیوتر
بهترین راه های پشتیبان گیری از اطلاعات در کامپیوتر

با سلام خدمت تمام کاربران سایت پی سی کوئست.

همه ما اطلاعاتی را در کامپیوتر خود نگه می داریم که برای ما مهم هستند این اطلاعات می تونه شامل عکس های خانوادگی،پروژه های کاری و غیره باشد که از دست دادن آنها واقعا غیرقابل تحمل هستش.هرکسی در زندگی ممکن است با اتفاق ناگوار از دست رفتن اطلاعات مواجه شود.

هارد دیسک شما ممکن است همین فردا بدون هیچ مشکلی به یکباره خراب شود یا اطلاعات شما توسط نرم افزار های باج افزار به گروگان گرفته شود، یا یک اشکال نرم افزاری در سیستم عامل شما باعث پاک شدن اطلاعاتات شود.

اگر شما به طور مستمر و مرتب از اطلاعت کامپیوتر خودتان پشتیانگیری کنید، این اتفاقات را می توان جبران کرد در غیر این صورت باید برای همیشه با اطلاعات خودتان خداحافظی کنید.

تا کنون راه های مختلفی رو برای پشتیبان گیری دیده و شنیده اید و شاید فکر کنید این پروسه کاملا گیج کننده و سخت باشد، یا شاید راه های زیادی را برای پشتیبان گیری طی کرده باشید و این سوال برای شما ایجاد شده باشد که واقعا کدام روش کاربردی هستش و کدام یک به کار شما می آیید؟

در این آموزش یک بار برای همیشه  نحوه بک آپ گرفتن از اطلاعاتتون رو به صورت ساده و کاربردی توضیح می دهیم.

 

هیچ چیزی مهم تر از اطلاعات شخصی شما نیست :

 

تمام بحث ما سر اطلاعات شخصی شما می باشد و این نکته مهم را در نظر داشته باشید که هیچ چیز مهم تر از داده های شخصی شما نمی باشد.

شما می توانید سیستم عامل خودتان رو دوباره نصب کنید هم چنین به راحتی می تونید برنامه های خودتان را هم دوباره نصب نمایید. اما اطلاعات شخصی شما چیزی نیست که به راحتی بشه اونها رو برگردوند.

هرگونه اسنادشخصی،عکس ها،فیلم های خانوادگی و هرگونه اطلاعات دیگر که برای شما مهم می باشد باید به صورت مرتب پشتیبان گیری شود.

 

راه های پشتیان گیری از اطلاعات شما

 

راه های مختلفی برای پشتیبان گیری از اطلاعت شما وجود دارد شما می توانید اطلاعات خودتان را بر روی هارد های اکسترنال ذخیره کنید یا آنها را بر روی فضای های ابری (Cloud) نگهداری نمایید.

در این آموزش نقاط قوت و ضعف هر کدام از روش ها را بیان می کنیم :

پشتیبان گیری بر روی هارد اکسترنال : با استفاده از هارد اکسترنال و اتصال آن به کامپیوتر شما می توانید از اطلاعات خودتان پشتیبان گیری نمایید. در ویندوز ۱۰ و ۸ با استفاده از  File History در ویندوز ۷ با استفاده از Windouse Backup و در سیستم عامل مک از طریق Use Time Machine از اطلاعات خودتان پشتیبان گیری نمایید. ( در این مطلب نحوه بک آپ گرفتن به طور کلی آموزش داده شده است برای مطالعه آن کلیک کنید).

مزایا : پشتیبان گیری از این طریق سریع و ارزان می باشد.

معایب : اگر سیستم شما دزیده شود یا هارد اکسترنال شما هم خراب گردد شما اطلاعات پشتیبان خود را از دست می دهید.

 

پشتیبان گیری بر روی اینترنت : اگر می خواهید مطمئن باشید که اطلاعاتتان ایمن می مانند می توانید از خدمات BackBlaze استفاده نمایید.Backblaze یک سرویس پشتیبان گیری آنلاین شناخته شده می باشد که سرویس های مناسبی را برای ذخیره سازی آنلاین در اختیار کاربران قرار می دهد. البته این نکته را مد نظر داشته باشیم که استفاده از این سرویس پولی می باشد و ماهانه ۵ دلار خرج روی دست کاربران می گذارد. این برنامه در پس زمینه اجرا می گردد و از اطلاعات سیستم شما پشتیبان گیری می نماید.

مزایا : با پشتیبان گیری در فضای ابری خیالتان از این بابت راحت می باشد در صورت خرابی سیستم و هارد دیسک یا حتی بلا های طبیعی این اطلاعات در امان هستند.

معایب : استفاده ار این سرویس هزینه بردار می باشد. همچنین عملیات و بازگردانی آن بسته به حجم اطلاعات شما ممکن است طولانی باشد. همچنین برای کاربران ایرانی کمی مشکل است تا هزینه این سرویس رو پرداخت کنن.

 

استفاده از سرویس های رایگان ابری : سرویس های ذخیره سازی ابری رایگانی وجود دارند که می توانید از آنها برای پشتبان گیری استفاده کنید معروف ترین سرویس ها مانند Dropbox ، Google Drive ، Microsoft OneDrive می باشند که تا حدودی فضای رایگان در اختیار شما می گذارند. تنها کافی است تا یک حساب کاربری برای خودتان ایجاد کنید سپس می توانید با استفاده از برنامه های که برای آنها درست شده است بر روی کامپیوتر و حتی گوشی خودتان استفاده کنید.

مزایا : رایگان بودن،سریع بودن و آسان بودن همچنین قابل اعتماد بودن از مزایای این سرویس ها می باشد.

معایب : یکی از معایب این سرویس ها قرار دادن حجم محدود در اختیار کاربران می باشد به عنوان مثال سرویس دراپ باکس تنها دو گیگ در اختیار شما می گذارند و برای داشتن حجم بیشتر باید هزینه پرداخت کنید.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که سرویس های ذخیره ساز ابری مانند دراپ باکس و backblaze مانند هم عمل می کنند پس چه فرقی بین آنها هستش. در واقع این سرویس ها کاملا روش کار کردشان باهم فرق می کند دراپ باکس برای هماهنگ سازی اطلاعات بین رایانه های شخصی طراحی شده است در صورتی که Backblaze و خدمات مشابه آن برای تهیه مقادیر زیاد فایل درست شده اند. یکی دیگر از برتری های Backblaze این اسن کهئچند نسخه مختلف از فایل را نگه داری می کند تا در صورت لزوم شما راحت تر بتوانید فایل خود را برگردانید. دراپ باکس در کنار رایگان بودن فضای کمی را در اختیارتان قرار می دهد در عوض Backblaze با دریافت هزینه کمی حجم زیادی را در اختیارتون قرار می دهد.

این نکته را به خاطر داشته باشید که در Backblaze اگر یک فایل را که آن را پشتیان گیری کرده اید از داخل سستم خودتان حذف کنید بعد از گذشت ۳۰ روز آن فایل از روی سرور پاک خواهد شد، بنابراین با دقت فایل های را که نیاز ندارید حذف نمایید چون در این صورت نمی توانید فایل را بازیابی کنید.

 

استفاده از یک راه پشتیبان گیری کافی نیست، از چندین روش استفاده کنید

 

با این اوصاف چه باید کرد ؟ در حالت ایده آل به شما پیشنهاد می دهیم تا حداقل از دو روش همزمان استفاده نمایید. به عنوان مثال استفاده از هارد های اکسترنال و ذخیره سازی ابری هم زمان در کنار هم.

استفاده از روش های بک آپ گیری و نحوه نگه داری از فایل های پشتیبان گیری کاملا به خودتان بستگی دارد و در این امر باید تمام جوانب را کامل بسنجید. از دست رفتن اطلاعات توسط بلا های طبیعی گرفته تا سرقت سیستم شما توسط یک دزد.

 

تمام این کار ها را به صورت اتوماتیک انجام دهید :

 

 

گرفتن فایل پشتیبان به صورتی دستی و تکرار آن، یک کار خسته کننده است برای همین می توانید با یکسری روش ها این کار را به صورت خودکار انجام دهید.

بهترین کار پشتیبان گیری به صورت آنلاین می باشد که در این مطلب ها به آنها برداخیتم اگر توانایی پرداخت هزینه سرویس Backblaze دارید می توانید از این بزار استفاده کنید یا در غیر صورت از سرویس های دراپ باکس یا گوگل درایو استفاده نمایید.

در نهایت پیشنهاد بنده این است که شما دوستان از روش های ترکیبی برای پشتیبان گیری استفاده کنید و سعی کنبد چندین نسخه از اطلاعات مهم و ضروری خودتان را در مکان ها و سرویس های مختلف ذخیره نمایید.

امیدوارم این مطلب به شما در انتخاب یک روش مناسب کمک کند.

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط با ما

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!