ثبت نام

امکان عضویت غیر فعال است

چگونه یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم

Instagram-for-Business-

 

چگونه یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم

چگونه یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم

با سلام خدمت همراهان محترم سایت پی سی کوئست ، امروز قصد داریم درمورد قابلیتی در اینستاگرام صحبت کنیم که در سال ۲۰۱۶ به بازار معرفی شد . و با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران این شبکه ی اینستاگرام قرار گرفت .

این قابلیت بیزینس پروفایل یا همان پروفایل تجاری (Business profile ) نام دارد ،

کسانی که به فکر توسعه کسب کار اینترنتی خود و یا به فکر درآمد زایی از اینستاگرام هستن میتوانند با استفاده از این قابلیت به اهداف خود نزدیک تر بشوند .

اگر هنوز با این قابلیت اشنایی چندانی ندارید پس پیشنهاد میکنیم تا پایان این آموزش همراهمان باشید .

اکانت تجاری یا همان بیزینس پروفایل چیست ؟

چگونه یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم

اکانت تجاری یک اکانت مخصوص برای کسانی است که قصد استفاده تجاری از اینستاگرام را دارن .

شما میتوانید با ایجاد یک اکانت تجاری که اتفاقا هیچ هزینه ای هم برای شما در بر نخواهد داشت به راحتی به کسب و کار اینستاگرامی خود رونق ببخشید .

یک اکانت تجاری با ارائه قابلیت و اماکاناتی در بخش مدیریت صفحه ، اطلاعات زیاد و بسیار مفیدی در خصوص کاربران و یا مشتریان به شما می دهد ، شما با استفاده از این امکانات بسیار راحت تر میتوانید به مقصود خودتان برسید .

 

از اکانت تجاری به چه منظوری استفاده میشود ؟

چگونه یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم

کاربران اینستاگرام برای تحلیل میزان سود و فروش و همچنین برای بررسی رفتار و نحوه عملکرد مشتریان خود می توانند از اکانت تجاری استفاده کنند .

به عنوان مثال : چه پستی بازدهی بیشتری داشته است ، کدام پست بیشترین لایک و یا کدام پست بیشترین خرید را از آن خود کرده است .

شما به وسیله اطلاعات بدست آمده از اکانت تجاری می توانید از علایق مشتریان خود اگاه و محتوای اکانت تجاری خود را با علایق مشتریان خود همگام کنید .

اکانت تجاری چه امکاناتی را برای کاربران خود تعبیه کرده است ؟

چگونه یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم

حال که با حساب تجاری آشنا شدین بهتر است به امکاناتی که این حساب در اختیار کاربران خود قرار می دهد بپردازیم .

  1. : Contact Button

چگونه یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم

Contact Button = ایجاد دکمه ای برای برقراری ارتباط با مشتریان : Contact Button یک روش بسیار خوب برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان است  ، این روش از سه گزینه تشکیل میشود ، گزینه هایی که Call  ، Direct ، Email نام دارند

Get Directions: این گزینه در اصل برای درج ادرس تعبیه شده است ، کاربران و یا مشتریان شما با استفاده از این گزینه میتوانند آدرس شرکت یا محل خدمات دهی شما را پیدا کنند . این کار کمک بسیاری در زمینه جذب اعتماد مشتری خواهد کرد.

Call : این گزینه برای برقراری ارتباط به صورت تلفنی است ، دنبال کنندگان شما با استفاده از این گزینه میتوانند به شماره های تلفن پیشتیبانی و خدمات دهی شما دسترسی پیدا کنند . مشتریان با استفاده از این گزینه به راحتی میتوانند در صورت بروز مشکل یا مشاوره سریعا با شما  ارتباط برقرار کنند .

Email : همانطور که از نام این گزینه پیداست این گزینه برای برقراری ارتباط از طریق Email  است ، مراجعین شما از طریق این گزینه میتوانند به صورت رسمی و با استفاده از Email با شما ارتباط برقرار کنند .

 

  1. Instagram Insights :

Instagram Insights ابزار آنالیز پست و مخاطبان = Instagram Insights یک ابزار کاربردی در زمینه آنالیز کاربران در صفحه ی تجاری شما است.

درواقع اگر کسب و کاری نتواند داده های مربوط به فعالیت کابران خود را رصد کند در اینده ای نه چندان دور با شکست مواجه میشود و استراژدی کسب و کارها بدون داشتن آمار دقیق از مشتریان خود نصفه و نیمه میماند و نمیتوانند برنامه ی خاص و دقیقی برای فروش محصولات و موفقیت خود تهیه نمایند .

اینستاگرام با استفاده از ابزار Insights توانسته است این داده ها را در اختیار کاربران خود قرار بدهد .

استفاده از این ابزار ها باعث می شود ، کاربران رفتار و نحوه عملکرد مشتریان را از نظر سن ، جنسیت ، موقعیت جغرافیایی ، زمان انلاین بودن ، و … را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهند .

یکی دیگر از مزایای استفاده از Instagram Insights  استفاده از نمودار آنالیزی می باشد ، این نمودار میزان بازخورد ، میزان محبوبیت ، میزان ویو ، میزان پسندیدن هر پست از جانب کاربران را برای شما محاسبه و بر اساس یک نمودار برای شما به نمایش خواهد آورد .

در تصویر زیر می‌توانید یک نمونه از نمودار انالیز Instagram Insights را ببینید .

چگونه یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم

ابزار Insights اطلاعات مفیدی دیگری را هم در اختیار شما قرار میدهد ، اطلاعاتی که در مسیر درآمد زایی کمک شایانی به شما خواهد کرد

اطلاعاتی مانند :

  • مشاهده تعداد پست های منتشر شده در زمان های مختلف
  • مشاهده تعداد بازدید از صفحه در هفته گذشته به همراه گزارش افزایش یا کاهش آن ها
  • مشاهده تعداد کلیک انجام شده بروی دکمه دایرکت یا تماس
  • مشاهده تعداد پست های ذخیره شده
  • تعداد دفعاتی که کاربر بر روی ایمیل شما کلیک کرده است
  • دسترسی به اطلاعاتی فراتر از تعداد بازدید در بخش استوری
  • مشاهده موقعیت جغرافیایی کاربران
  • استفاده از تبلیغات اسپانسر اینستاگرام
  • تبدیل صفحه اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی
  • مبادله پول به صورت دلار البته در صورت داشتن حساب ارزی
  • تعداد دفعاتی که پست‌هایتان دیده شده‌ است
  • نرخ درگیری، یعنی تعداد اکانت‌هایی که با پست‌های شما تعامل‌هایی مثل لایک، کامنت و سیو کردن داشته‌اند.
  • و ……. ( در آینده و در پستی جداگانه به معرفی کامل ابزار های Insights و به نحوه استفاده از آن ها خواهیم پرداخت )

 

  1. قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام :

چگونه یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم

همانطور که میدانید استوری یک قابلیت برای ثبت لحضات زندگی می باشد ، این لحضات شامل لحضات شاد ، غمگین ، درد و دل و غیره و غیره می باشد .

استوری در پیج عادی اینستاگرام از محدودیت هایی برخوردار است .

یکی از محدودیت های اکانت های عادی ، ناتوانی در به اشتراک گذاری لینک در استوری است ، درحالی که در اکانت های تجاری همچین محدودیتی وجود ندارد ، و شما به راحتی با قرار دادن لینک در استوری اکانت تجاری میتوانید برای کسب و کار خودتان تبلیغ انجام دهید .

نکته ای که برای لینک گذاشتن در استوری باید رعایت شود این است که فقط اکانت های تجاری ای که فالوورهای بالای ۱۰k یا  ۱۰۰۰۰ نفر دارن ، قادر به قرار دادن لینک در استوری خود می باشند  .

  • روش قرار دادن لینک در استوری پیج های تجاری :

چگونه یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم

در ابتدا باید برای استوری خود تصاویری آماده و سپس به بالای صفحه لایو مراجعه و بر روی آیکون سنجاق کلیک کنید ، شما با استفاده از این سنجاق میتوانید لینک مد نظرتان را در استوری خود قرار بدهید .

چگونه یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم

خب شما باید بعد از انتخاب سنجاق ، آدرسی که قصد تبلیغ آن را دارید را وارد و در آخرم باید بر روی دکمه تایید کلیک کرده تا لینک ذخیره شود ،

چگونه یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم

 

زمانی که موفق به انجام این کار شدین آیکون زنجیر در بالای استوری شما نمایان خواهد شد که نشان دهنده ی این است که استوری حاوی یک لینک است .

البته شما میتوانید در این بخش از نوشته های دیگر ، استیکر و یا هر مولفه ی دیگری در راستای هدف خود استفاده کنید .

  1. Instagram Ads : شما با Instagram Ads در اکانت تجاری میتوانید به راحتی تبلیغات خود را انجام دهید ، شما با استفاده از این قابلیت میتوانید هر پست خود را به یک تبلیغ تبدیل کنید البته چون این قابلیت در ایران کارایی ندارد پس لازم نیست زیاد بهش بپردازیم .

معایب اکانت تجاری نسبت به اکانت عادی :

درست است که پیج تجاری برای شما فایده های بسیاری دارد ولی نباید از معایبش هم غافل شد این معایب شامل موارد زیر میباشد :

  • اکانت تجاری را نمیتوان خصوصی یا private کرد و اگر تصمیم به ساخت پیج تجاری دارید در صورتی که پیج شماPrivate  است باید آن را به Public  تغییر بدهید .

 

  • اکانت تجاری فقط میتواند به یک اکانت فیسبوک متصل باشد پس اگر شما تبلیغات خاصی را در چند پیج فیسبوک خود کرده اید نمی توانید همشان را به اکانت تجاری خود متصل کنید .

 

چگونه یک حساب تجاری ایجاد کنیم ؟

چگونه یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم

 

  • ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شده و  ایکن سه خطی که در بالای صفحه در سمت راست قرار دارد را انتخاب کنید .
  • بعد از باز شدن منو باید بر روی گزینه ی Settings کلیک کرده و سپس وارد بخش Account شوید.
  • در بخش Account باید گزینه ی Switch to Business Profile  و یا Switch to Professional Account را پیدا و انتخاب نمایید .

چگونه یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم

  • در مرحله ی بعد صفحه ای برای انتخاب کسب و کارتان را مشاهده خواهید کرد ، برای انتخاب برند و یا کسب و کار خود باید بر روی Choose a Category  کلیک کنید .
  • بعد از گذراندن این مراحل با صفحه ای مواجه خواهید شد که از شما شماره همراه  ، آدرس ایمیل و آدرس محل کسب کارتان را میخواهد که باید این داده ها را وارد و سپس بر روی گزینه Next  کلیک کنید .
  • در مرحله بعد شما باید حساب کاربری فیسبوک خود را به حساب تجاری اینستاگرام خود وصل کنید ، اگر حسابی در فیسبوک ندارید میتوانید موقتا بدون وارد کردن آدرس صفحه فیسبوک اکانت تجاری خود را بسازید .
  • نکته : اگر میخواهید از دکمه Contact Button در اکانت خود بهره ببرید باید یک اکانت فیسبوک داشته باشید چون برای اینکه در صفحه تجاری شما دکمه کانتکت قرار بگیرد باید از یک اطلاعات تماسی که در صفحه فیسبوک شما قرار دارد استفاده و یک پل ارتباطی ما بین خود و کاربرانتان ایجاد کنید .
  • بعد از وصل کردن پیج فیسبوک به اکانت تجاری دکمه کانتکت در کنار گزینه Edit profile قرار خواهد گرفت .

 

چگونه یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم

 

 

چند نکته که بهتر است بدانید :

 

  • نکته اول : برای نام حساب تجاری خود بهتر است از یک نام مرتبط با نام کسب و کارتان یا برندتان استفاده کنید .
  • نکته دوم : در قسمت بیوگرافی سعی کنید اطلاعات کاربردی را خدمت کاربران خود ارائه دهید ، به عنوان مثال ادرس سایت ، ادرس محل کار ، ادرس یوتوب یا یکسری توضیحات کوتاه و شیوا جهت معرفی هر چه بهتر کسب و کارتان باشد بهتر است .
  • نکته سوم : درعکس پروفایل خود به جای عکس شخصی از عکسی که مرتبط با هدفتان برای ایجاد حساب تجاری است استفاده کنید .

 

بعد از ساختن حساب تجاری و ویرایش نام ، بیوگرافی و عکس باید شروع به جذب فالور  با انجام تبلیغات بکنید تا کسب و کارتان را  توسعه و پیشرفت کند .

 

پایان .

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط با ما

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!